HARLEY DAVIDSON


Idź do treści

Wymiana oleju w silniku

Warsztat

Wymiana płynów ustrojowych w Harley-Davidson Road King Twin Cam 88


Oleje jakie zaleca firma :
Do silnika „SAE20W50”skrzyni biegów „FORMULA +”sprzęgła „FORMULA +”

ja kupuję w V-Road - szybko , konkretna obsługa , dobra cena ale to indywidualna sprawa mnóstwo jest firm zajmujących sie sprzedażą

link do strony link do sklepu na allegro

Spust starego oleju należy wykonać po uprzednim rozgrzaniu silnika wtedy wszystkie ewentualne drobinki zostaną wydalona wraz z zużytym olejem.

1. Na początek odkręcamy korki wlewowe żeby pozwolić na swobodny dostęp powietrza z góry co pozwoli na szybszy i dokładniejszy spływ oleju z korków spustowych . Photo po lewej 1 i 2 a poprawej 1 (okienko)

2. Podkładamy miskę pod korek spustowy odkręcamy i spuszczamy olej z miski silnika "1" korek "2" obudowa sprzęgła dla orętacji pozycji zdjęcia

3. Odkręcamy filtr oleju i tu uwaga jest urządzenie proponowane przez HD tak zwana opaska ale jak dla mnie to nie zdawało rezultatu miażdżyła obudowę filtra a jej niedoskonałe nitowanie uszkadzało chrom więc odradzam , jedynym plusem było to ze nie trzeba było odkręcać czujnika o którym za chwilę . Inną metodą jest klucz nasadowy odlew stopu pasujący na przygotowany profil obudowy filtra i tu żeby ten klucz wszedł na obdowę filtra należy odkręcić wcześniej wspominany czujnik 4 (Photo z filtrem)lub 3(Photo z odkręconym filtrem) . Jest on przymocowany jedną śrubą 5 (Photo z filtrem) lub 4 (Photo z odkręconym filtrem) należy uważać na ring 5 (Photo z odkręconym filtrem). Podczas odkręcania podłożyć miskę ponieważ niewielka ilość oleju wycieknie . Opis Photo 1 - filtr, 2 - klucz , 3 (Photo z filtrem) lub 2 (Photo z odkręconym filtrem) - mijsce po odkręconym czujniku, 4 (Photo z filtrem)lub 3(Photo z odkręconym filtrem)- czujnik, 5 (Photo z filtrem) lub 4 (Photo z odkręconym filtrem) - miejsce gdzie jest sruba .


4. Odkręcamy korek spustowy skrzyni biegów zlewamy olej nr. 1 nr 2 wydech

5. Odkręcamy korek spustowy sprzęgła i zlewamy olej "1"

6. Zakładamy nowy filtr olejowy przecieramy nową gumę nowym olejem przeznaczonym do silnika wkręcamy filtr . Dokręcamy nie za mocno uszczelka będzie trzymać a nie zostanie zmiażdżona ewentualnie dokręcimy jeżeli w czasie próby olejowej przy pracy silnika zauważymy jakiś niepożądany wyciek . Oczyszczamy czujnik ring przesmarowujemy nowym olejem silnikowym delikatnie wsuwamy w otwór i przykręcamy śrubą.

7. Zakręcamy korki spustowe wszystkich komór . I tu moja uwaga warto nałożyć taśmę teflonową na gwint w celu uniknięcia jakiś niepożądanych wycieków .

8. Wlewamy olej do komory silnika czyli „SAE20W50” wchodzi ok. 3 l ja wlewam 2 a potem pilnuję żeby nie przelać wlewamy to kreski pokazującej poziom na zimno . Lejki są niestabilne więc wymyśliłem patent który potem się sprawdza na ewentualne dolewki .

9. Wlewamy olej „FORMULA +”do skrzyni biegów tu wchodzi mała jego należy uważać żeby nie przelać wlewamy to kreski pokazującej poziom na zimno "1" pozycja "2" podaje poziom na gorąco.

10. Wlewamy olej do sprzęgła „FORMULA +” i tu moja metoda ponieważ zalecane jest odkręcenie pokrywy sprzęgła a tam mamy 5 śrub i jest kiepski dostęp ja proponuję przez okienko naciągacza łańcuszka widać poziom a olej łatwo wlać moim patentem ;). Oleju wejdzie jedna butelka i trochę , ale bez problemu pilnujemy poziom (strzałka) bo jest on doskonale widoczny .

11. Zakręcić, przykręcić, wsunąć korki wlewu olejów i odpalić silnik niech popracuje a my w tym czasie sprawdzamy czy nie pojawia się olej w miejscach w których odkręciliśmy i przykręcaliśmy coś ;).


Powrót do treści | Wróć do menu głównego